Son Dakika
Dünyanın ilk denizaltı barı açıldı Halka arz ters tepti: Facebook batıyor Karamehmet: Evet Ersöz, Tuncay Özkan’ı geri almamı söyledi ama... Yolcular artık ayakkabı çıkarmayacak Kadınlar arasında bıçaklı kavga: 1 ölü Seksin Yolu Karanlık Çocuklara 25 dolara bilgisayar Ezandan etkilendi Müslüman oldu Erol Köse Halil Sezai'nin sevgilisini açıkladı Depremden sonra kargalar vatandaşlara saldırdı Kadıköy'de arıların istilası Ahmet Ercan: Depremin oluş saati ilginç Deniz Seki'ye 6 yıl 3 ay hapis Erik yerken canından oldu Çağlayan Adliyesi'nde silahlı saldırı! Çocuk pornosuna darbe Aslında Erdoğan partisine bu adı koymak istedi Keneye bugün 3 kurban daha verildi Su yerine çorba akan çeşme Su yerine çorba akan çeşme Orduevlerinde cübbe Gırgır'ın kapağında Altın yatırımcının başını döndürdü 'Genelkurmay Başbakan'ın basın sözcüsü mü?' 'Gül NATO Genel Sekreteri olacak' iddiası! Dikkat! Bu haber öğrencileri ilgilendiriyor Metin Arolat bıçaklandı Uçakta gazete dağıtıyor Vücudu şişiren sorun Skyfall'ın fragmanında İstanbul'dan tek kare yok - Video Maliye'den binlerce elemanla şok baskınlar geliyor Arınç: ''Sayın demek normal bir ifade'' Nalan hayatında ilk defa gelinlik giydi Erdoğan'dan tercümana eyvah dedirten söz Memur zammında son sözü söyleyecek 11 kişi Şehit babaya kundakta veda Uğur Işılak'ın şarkısı Erdoğan'ı duygulandırdı En ucuz Blackberry satışta Fitch Japonya'nın kredi notunu düşürdü Okan Yalabık: Star değil oyuncuyum Levent Kırca'nın cenaze vasiyeti Şehite hazin veda Fatih, Kanuni'ye hayran! Aşk yeniden başladı! İvana Sert: Öldürmek istedim M.Emin Karamehmet Silivri Cezaevi'nde Almeda Survivor tarihine geçti! Eurovision krizi büyüyor Erdoğan'a Başkanlık Sarayı! Başkan ya içeride kalırsa? Kupa Kadıköy'e bir daha mı gidecek?
Katı gıdalar obezite riskini 6 kat arttırıyor
 
Katı gıdalar obezite riskini 6 kat arttırıyor
Anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce katı gıdalar verilmeye başlanan bebeklerde 3 yaşına geldiklerinde obezite görülme riski 6 kat artıyor.
13 Eylül 2011 Salı 21:18

 

Facebook
Google
Twitter
Yazdır

Toplum Sağlığı Araştırma ve Geliştirme Merkezi Müdürü Prof. Dr. Nazmi Zengin, ABD’de Harvard Üniversitesi tarafından Boston Çocuk Hastanesiyle ortalaşa yapılan bir araştırmada, anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce katı gıdalar verilmeye başlanan bebeklerde 3 yaşına geldiklerinde obezite görülme riskinin 6 kat arttığının tespit edildiğini söyledi.

Zengin,  anne sütünün hem anne hem de bebek için yararlı olduğunu belirtti.

Anne sütünün hastalıkları azalttığını, herhangi bir nedenle hastalık olduğunda iyileşmesini desteklediğini ifade eden Zengin, "Annelere 2 yaş dolana kadar bebeklerini emzirmeleri önerilir. Dünya Sağlık Örgütü 6 aylık olana kadar bebeklere sadece anne sütü verilmesini öneriyor. Bu süre içinde verilmesi gereken tek destek demir ve D vitaminidir" dedi.

Anne sütünün bebekler için mükemmel bir gıda olmasının yanı sıra aynı zamanda onlar için bağışıklık sistemini güçlendiren bir aşı gibi de işlev gördüğünü dile getiren Zengin, anne sütü emen bebeğin daha az hastalandığını, anne sütünün ishalli hastalıklara, solunum yolu enfeksiyonlarına, orta kulak iltihabına, şeker ve astım gibi hastalıklara karşı bebeği koruduğunu bildirdi.

-KATI GIDALAR VERİLEN BEBEKLERDE OBEZİTE GÖRÜLME RİSKİ ARTIYOR-

Zengin, kısa süre önce de Boston Çocuk Hastanesi ve Harvard Üniversitesi’nce bebekler üzerinde yapılan araştırmanın sonuçlarının da anne sütünün önemini bir kez daha ortaya koyduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti: "Harvard Üniversitesi tarafından Boston Çocuk Hastanesiyle ortalaşa yapılan araştırmada, anne sütü yerine mama ile beslenirken 4 aylık olmadan önce katı gıdalar verilmeye başlanan bebeklerde 3 yaşına geldiklerinde obezite görülme riskinin 6 kat arttığı tespit edildi. Bugün bazı anneler 4 ay dolmadan patates, elma, armut gibi katı gıdaları ezerek bebeklerine veriyor. Bu bebeklerin gelişimi için oldukça zararlı. Sussanna Huh ve arkadaşlarınca 847 çocuk üzerinde yapılan araştırma, anne sütünün bebeklerin sağlığı için ne denli vazgeçilmez bir madde olduğunu açıkça ortaya koyuyor."

Emzirmenin annneye de çok sayıda yararı olduğunu dile getiren Zengin, emzirmenin oksitosin hormonunu uyardığından doğumdan sonra rahmin toparlanmasının ve emziren annelerin doğum öncesi aldıkları kiloları vermelerinin daha kolay olduğunun belirlendiğini belirtti.

-EMZİRME, ANNEDE DEPRESYON GÖRÜLME RİSKİNİ DE AZALTIYOR-

Doğum sonrası depresyonun da kadınlarda görülen ve onların en büyük hazzı olan annelik duygusunu yaşamalarını gölgeleyen bir hastalık olduğunu anlatan Zengin, emziren annelerde doğum sonrası depresyon ile meme ve yumurtalık kanserlerinin daha az görüldüğünü dile getirdi.

Zengin, hazır mamaların hem ekonomik hem de sağlık bakımından zararlı olduğunu, bu mamalarda anne sütünde bulunan besinlerin, vitaminlerin ve bağışıklığı güçlendiren maddelerin birarada bulunmasının mümkün olmadığını sözlerine ekledi.

Haber Yorumları
Yorum Ekle
Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yorum yapan siz olun.
 Diğer Haberler
Erken yaşta bademcik ve apandisit ameliyatlarına dikkat!
Uykusuz Anneler Kulübü
Katı gıdalara geçiş
Emzirirken korunmak
“Gerektiğinde anne sütü alan bebeğe de su verilebilir”
Anne sütü, bebek sağlığında mucizelere imza atıyor
Bebeğinizi sarsmayın çünkü ölebilir!
Babalık öğrenilebilir mi?
Üç yaşında bodur kalanların oranı yüzde 12
Emzik ve biberonlara sıkı denetim
Çocuklarda ilk diş muayenesinin önemi
Yorgun 'Yeni' Annelere Söyleyeceklerim Var!
Bebeklerde burun akıntısına son veren icat!
Bebeğinizin dişini temizlemeyi ihmal etmeyin
Anne sütü, bebek ölümlerini azaltıyor
Bebek Taşıma'nın Gerçek Anlamı
Bebek mamaları eczanelerde satılmalı
AB, bebek biberonlarında BPA kullanımını yasaklıyor
 
12279 kişi takip ediyor
Çok Okunanlar
Yazarlar
Finans
İMKB 100
57079
USD ALIŞ
1.8210
USD SATIŞ
1.8310
EURO ALIŞ
2.3220
EURO SATIŞ
2.3370
POUND ALIŞ
2.8650
POUND SATIŞ
2.9050
ALTIN ALIŞ
93.2020
ALTIN SATIŞ
93.6400
Hava Durumu
Havadurumu
Anket
Organlarınızı bağışlamayı düşünüyor musunuz?
Evet
Hayır
Fikrim yok
Tarihte Bugün
1927 Çin'in Xining vilayetinde deprem: Yaklaşık 200.000 ölü.
Günlük Fallar

Koç

Boğa

İkizler

Yengeç

Aslan

Başak

Terazi

Akrep

Yay

Oğlak

Kova

Balık
     
footer_okTürkiye Gündemi footer_okGünün Tüm Haberleri footer_okİletişim
footer_okTürkiye'den Siyaset footer_okGünün Tüm Manşetleri footer_okKünye
footer_okDünya Gündemi footer_okFoto Galeri footer_okReklam
footer_okTD Teknoloji footer_okVideo Galeri footer_okRSS
footer_okTD Yaşam footer_okAnket footer_okSitene Ekle
footer_okTD Spor footer_okArşiv footer_okSite Haritası
footer_okTD Magazin    
footer_okKadın Ve Çocuk    
footer_okGüZELLİK VE MODA    
footer_okTD Sağlık Rehberi    
footer_okTD Medya